Bland frallor och scones.

Godmiddag. Här har man inte bloggat på ett tag. Ska jag vara ärlig så är det ganska tråkigt att blogga när jag tappat lite läsare. Är jag så pass tråkig? Jag får inte hoppas det. Ni får gärna säga vad ni vill läsa om eller vad ni vill se mer av.
 
Nåja, jag vakna idag och kände ledigheten. Jag vakna så pass sent så jag blev lite stressad i kroppen men sen tog jag fram bakgrejer och baka scones. Nu känner jag att dagen kan börja trots att den börjar gå mot eftermiddagen. För någon dag sedan s baka jag frallor. De blev helt okej. Med creem cheese och blåbärssylt så blev det toppen. Frallorna tog mindre än 30 min och slå ihop och ska bara jäsa i 15 min. Jag kommer faktiskt inte ihåg vart jag hitta receptet men det var på någons blogg.
 
Mina scones som jag bakat flera gånger blir jag aldrig missnöjd med. De är goda och min favorit blåbärssylt funkar frukstansvärt bra till. Tror jag åt tre härliga scones nyss. Jag är proppmätt men värt det! Jag spara några tills senare under dagen eller imorgon. Är de lite torra, värm dom lite snabbt och dom är som nya igen. Scones är också väldigt enkelt att göra. Och oftast har du allt hemma med. Här hittar du receptet på scones.
 
 
Lämna kommentar publicerat i Allmänt
Taggar: baka, bakning, blåbär, frallor, frukost, scones, vallmo