23 november

En helg har gått och det är v'äl egentligen inte mycket som blivit gjort för min del, men jag har vilat och det är det viktigaste. Kan väl jobba nu i två dagar sen känna på lite ledighet igen. Inte helt fel det heller.
 
Vakna upp idag med lite mensvärk och tänkte typiskt, men den hade inte kommit. Och jag funkar såhär att när jag inte får min mens som planerat så kommer mina tankar direkt till mig: "jag kanske är med barn???" och sen kommer nästa tanke "men oj, hur?!" och så här fortsätter det tills min mens verkligen kommer. Jag intalar mig själv glädje och lycka varje gång...kanske en gnutta oro också. Men detta är en jobbig vardag för mig. För det är biten då jag faktiskt inser att jag inte är gravid och min mens har kommit som är jobbig. Ni vet när man blir så besviken? Det blir jag en gång i månaden. Kanske lite bättre än andra dagar, men det är fortfarane något jag måste jobba med att få bort.
 
Jag låg kvar i sängen och lät min besvikelse försvinna. Det tog väl ungeför 3 timmar, sen börja jag storstäda och sjunga till musik. Med tiden under städningen så försvann min besvikelse, men jag vet ju om att den snott en fridag från mig och jag vet om att den kommer komma om en månad igen. Det är något min hjärna inte greppar.
 
Jag är då evigt tacksam för min ä'lskade säng. Bra som en dålig dag. Den är underbar! Stor och härlig och min lille Benny (Ikea-hund) ligger alltid i den med. Det kan låta dumt, men han är min älskling i hemmet. Jag önska såklart han var min riktiga bulldog.
 
 
 
Lämna kommentar publicerat i Allmänt
Taggar: 2015, barn, barnlöshet, ledighet, livet, november, sköna hem, säng, tankar