En liten bit av london..

godeftermiddag på er!
 
Vi har kommit hem från london och vi har verkligen haft det kanon. Det börja inte så bra med tanke på hotellet som hade stängt men det löste sig väldigt snabbt, som tur var. Vi trösta oss med en extra öl/torrcider medans vi satt och vänta på ett nytt hotel. Därefter tursita vi ganska friskt och vi tog många pauser och med pauser menar jag att vi besökte en ny pub varannan timme, haha!  Det var så härligt att få uppleva london. Det gick verkligen upp över förväntan. Stämningen och kulturen där är lite som man skulle vilja ha det hemma. Pubarna var fyllda redan klockan 14:00 på en vardag. Det är mycket afterwork och mycket öl och jag tror jag och christoffer passa in utmärkt i london, hehe. Maten som jag inte trodde jag skulle gilla visade sig vara frukstansvärt gott. Den typiska pub-maten såklart, men jag gilla den.  Och att åka tunnelbanan var lätt och att shoppa på oxford street var ännu lättare, speciellt med några cider innanför kappan. Big ben var en fröjd för ögat och att åka London eye (Stora hjulet) var en mysig upplevelse.
 
Fyra dagar, man tror man ska hinna mycket men en dag gick åt att gå och handla och turista lite, sen en annan dag gick helt åt att gå och se en fotbollsmatch och att ta sig från ett ställe till ett annat tog också sin tid. jag är nöjd över allt jag fått se under denna resa och jag ska defenitivt boka en till resa till london, för det är så mycket mer jag vill se som vi inte hann med.
 
Jag hann dock med att få se två världar av london. Den fina sidan av london och den mer lite smutsigare, om man kan uttrycka sig så. Vi tog oss en dag till West Ham, ja men ungefär lite så långt ut öster du kan komma och det var verkligen en stor skillnad på levnadstil och klass. Det kändes mer som jag var i london då än vad det gjorde väl inne i city, konstigt nog. Men fördommarna man hade stämde. Det kommer komma bild på det sen.
 
Jag har tagit så mycket fina och bra bilder, men jag slänger upp lite randome här på bloggen tills nästa inlägg om london dyker upp. Här får ni lite big ben, london eye, piccadilly circus, en nyfiken sambo, en telefonkiosk, tunnelbanan och den goda pubmaten!
 
 
#1 - - annette:

vilka underbara bilder! och det ser jättemysigt ut :)
Saknar dig som bara den <3
ringer dig imorgon och hör lite!

P & K