solbränna och regn.

Hej och hå! här regnar det som satan. Inte lika trevligt när man gjort planer för köpenhamn, men jag tycker inte det ska hindra oss från att ta oss dit. Vi får helt enkelt köpa oss ett stort paraply och gå på regn-tur i copenhagen. Ska bli kul om inget annat. Semester med eller utan sol.
 
På tal om semester så har jag fått en semester-bränna. jag behöver inte få det mer nu tycker jag. Jag nakenbada häromdagen och brände mig en aning. Aj aj aj, säger jag bara. Svårt att vända sig i sängen. Ja, se till att ha rätt skydd när ni solar. Jag googla på min (nivea) och insåg då att jag såklart köpt fel. an är flrsiktig med mycket, men solkrämmen glömmer man. Nu ömsar jag skinn som bara den. Både äckligt och jobbigt. Så ja, ursäkta informationen!
 

Min mamma fyllde 50 år igår med. Det var en kul fest och trevligt med en massa nya möten. Känns bra att hon är 50 och snygg, lilla mamma. Tror hon själv känner sig som yngre än 50 i alla fall. Det är nu det nya kapitlet börjar i hennes liv. Vi hoppas för det bästa!
 
Nu ska jag ta och göra mig ordning för danmark. Jag köpte nytt smink igår just för jag har "slarvat" bort min sminkväska under en kväll. Ja, man är väl hopplös ibland. Det är fan dyrt med smink. Speciellt om man ska leta efter produkter som man tål. Det är konstigt det. Om det inte är farliga ämnen i en produkt så är det dyrare. Jag tycker det är sinnes. Jag fick fin service av en tjej och jag tror nu att vi har en helt annan relation än säljare och köpare. SOM VI SKRATTA! Vi skratta åt alla sminktabbar man gjort. Får se om detta blir en sminktabbe, med tanke på att jag köpt en svamp att dutta med. Ha, spännande.
 
Bild från en tur till ikea. Lite blommor (ja, de är av plast) till hemmet. Tror det eller ej, men de ser så verkliga ut här hemma.
 
 
 
Lämna kommentar publicerat i Allmänt
Taggar: blommor, danmark, ikea, regn, semester, sol, solbränd, solbränna, turist