När man vill bli påmind om sitt liv...

Godkväll!
 
Min dag behöver jag inte ens prata om. Den har varit sig lik som de andra dagarna. Mycket rutin. Det kan man tröttna på också. När jag fick tråkigt så börja jag samla ihop en hel del fotoalbum jag hade på datorn. Det är väl egentligen den tråkigaste delen med att samla ihop sina bilder och sortera ordentligt. Jag är sämt på ordning och reda bland mina foton, men nu var det dags att få in allt i namn, årtal och datum. Det är nämligen dags för mig att lämna in för framkallning. Det är nog det som jag tycker är viktigt bland mina bilder: att jag får ut dom så jag har dom i handen, sen gör jag vad jag vill med dom och låt mig överraska er: jag limmar in dom i fotoalbum! Taaa-daaa! Chockerande va?
 
Skämt o sido, jag kan inte ha allt på datorn eller en extra hårddisk. Jag älskar att kolla tillbaka på fotografier i bokform. Det blev en hel del fotografier ändå. Över 500. En del har några år på nacken, men det är bara för att min dator varit oordning. Jag tänkte bjuda på ett par bilder från dessa album. Det är olika tillfällen under olika delar av mitt liv. Det är roligt att inte alltid leta efter den perfekta bilden eller ha den bästa kameran. Jag har haft min kamera i något år nu, vilket märks på bilderna som kommer visas. Livet får mer än gärna fastna på bild utan att man märker något eller att man måste sudda eller ljusa upp. Vet inte om du kommer njuta, men jag säger det ändå: Enjoy!
 
p.s årtalen kommer inte efter varandra..
 
2010. Första resan till Italien. En fotbollsresa. Vi hamna i Milano och jag var då blond och älskade att ha rosetter i mitt hår.
 
Årtal är jag osäker på, så jag gissar 2013-2014. kräftskiva med världens bästa Emma och hennes familj som jag idag kallar min andra familj.
 
Köpenhamn 2012. Jag och sambon gick runt i höstmörkret då denna lilla syltan lös upp fint på gatan där vi gick.
 
2010. Lugg blev en favorit och så blev det också med att stå som Titanic med sin vän Sara.
 
2008. Jag träffar min sambo i början av detta året och vi far till Rhodos under juni/juli. Trots charter, så är det min bästa vecka utomlands. Jag njöt. Och som ni ser själv, så har kamera utrustningen verkligen förändras sen dess.
 
2010 åkte jag och min vän sara till turkiet. Det var varmt och jag har aldrig blivit så brun som jag var där. Jag ville aldrig åka hem. En resa både jag och min vän sara har med oss som samtalsämne vart vi än befinner oss, än idag!
 
Oklart med årtal här, men det är ungefär mellan 2011-2012 om jag inte minns fel. Jag åkte upp till bästa vän Emma och hälsa på. Hon tog sitt pick och pack med sin sambo och åkte till Åre och börja jobba säsong. Det var magiskt.
 
2012 åkte jag och ett par vänner upp till en stuga och njöt av naturen en hel vecka. Det var härligt, men när man kom hem kunde man till slut inse att man är en stadstjej. Korna var i alla fall snälla mot oss.
 
2013 gick jag och Christoffer på dop och vi var verkligen glada över att barnet fick sitt namn...mest jag..kanske.
 
Årtal kommer jag inte ihåg, men det är mer än fem år sedan. En tjejmiddag jag håller i och duckface blev väldigt omtalat, Emma hängde med i trenden i alla fall!
 
Året blir 2014 och vi samlar ihop oss själv och de bästa man kan tänka sig och åker tåg upp till Nässjö och befinner oss där en vecka. Vi fiskar en fisk som aldrig sätter sig på betet och vi får en kräftskiva som ingen någonsin kommer slå med både dans och sprit.
 
2014. jag får se när mitt älskade lag tar sig till champions leauge. I år har dom gjort det igen.
 
 2009/2010. Jag och sambon satte oss på tåg med packning och bröllopskläder till göteborg för att ta del av Fina Fridas och joels bröllop!
 
2013. Familjen och jag tog oss en resa till Grekland och hade i stort sett dne här utsikten varje dag. Vi mådde fint.
 
2014. Bästa vännens möhippa! 20-tal, dans och filefrossa gick hem!
 
2011. Jag, sambo och hans bästa vän åkte tillbaka till Italien/milano för ytterligare en fotbollsresa. Denna gången för att se Milan ta guldet. Vi hann tända några ljus i en katedrall och tänka på något fint.
 
2010. Jag och sambon åker till London för en till fotbollsresa och lite turistmål. Vi dricker öl på varenda pub vi ser och skrattarmed livet. Att resa är underbart för kropp och knopp..om inte minst för kärleken för någon annan.
 
2010. jag och sambo far till magaluf. Vi festar och solar. jag bär min prickiga klänning så mycket så jag fick lov att kasta den när vi kom hem till sverige igen.
 
Sist men verkligen inte minst. Min guddotter. Imorgon fyller hon hela 4 år. På bilden är hon 2. Hon har varit med under fyra år och hon är den som tar mest plats bland bilderna. Där har jag varken rensat suddiga bilder eller tagit bort kopior. Allt ska framkallas med henne. Det blir många album det! Älskade pärla, detta inlägg är för dig.
 
#1 - - Celine:

Åh London <333

#2 - - Liborius:

härliga bilder:D