Flicka, pojke, kille, tjej, man, kvinna.

Wilma är här. Jag natta hennes nyss. Sköna farmor som passat henne hela dagen ligger soffan brevid och snarkar som en best. Hur wilma lyckas somna där är ett under. Trött fis var hon i alla fall. Hon vakna av mina fotsteg in. Jag kunde inte låta bli att tjuvkika på henne. Lite välling och myslekar sen fick det bli sängen igen. Snart ska jag få passa henne och då hoppas jag på finare väder än det mamma och wilma haft idag. stackars! Då ska wilma också få prova dessa fina kläder (se nedan) som jag inte kunde låta bli att handla. Har suktat efter dom länge till henne. ja okej, minus skorna och byxorna då..men jackan och t-shirten är hennes. Ett par skor väntar på henne med. Gick och köpte ett par söta Nike air till henne, i regnbågens färger.
 
Det var rätt jobbigt ett tag där kände jag. vet man klädstorleken så är det bara att handla och ingen frågar eller kommenterar om kläderna är till en flicka eller pojke. Som t-shirten tex, den var på pojkavdelningen, men med skor... jag visste inte storleken. Vi bollar fram och tillbaka och vi kommer fram till ett resultat. Hon som står bakom kassan säger just en sådan här kommentar jag gärna vill undvika: "HAN kommer bli så fin i dessa". Jag svara tillbaka "Det är en flicka". Hon vet inte vart hon ska kolla och säger "Dessa är pojkskor, det vet du väl? Vi har ett par andra nike air som är till flickor". Vem bryr sig? Det är jordens alla färger på skorna. Jag ser varken om det är till en pojke eller flicka. Dom ska användas och slitas upp av ett lyckligt barn som älskar att glo på färger. Snart är det wilma och jag, med eller utan skor.