Bok, picknick och tvätt..

Här ligger jag i sängen och försöker l'sa ut min bok. Jag älskar den, men det är en svår bok. Det är mycket k'llkritik som jag själv vill kolla upp. Boken heter "En svensk tiger" och handlar om sveriges polisarbete till en viss mån, men framförallt handlar det om trakasserier bland poliser. Jag tror faktiskt jag är på det sista vittnesmålet. Där skulle vara åtta eller nio vittnesmål av poliser. Jag har suttit och gapat och mer eller mindre spänt min hand till en knytnäve., så arg jag blivit. Och ja, källkritiken stämmer. Jag kommer berätta mer om boken när jag faktiskt är klar med den. 
 
Om någon timme ska jag möta upp en väninna med lite mat och dryck. Vi ska sätta oss på folketspark och ha det gott sen kolla på lite stand-up. Kan väl tycka att v'ädret kan bli bättre, men så länge det inte regnar så får jag nog vara nöjd. Hoppas innerligen att solen tittar fram ordentligt nu. Jag vil verkligen lägga mig på kalldbahuset här i Malmö, och läsa ut en eller två böcker under tiden jag solar min nakna kropp. Det är min sommar det. Eller ja, man får alltid hoppas det blir det.
 
Nu ska jag göra mig ornding samt packa ner maten. Jag ska passa på att gå ner och försöka flytta min tvättkolv så man får en tvätt tid. Av någon anledning så har vår kolv bestämt sig för att vara en rebell och slutat låsa upp sig när vi för in nycklen. Vilket resulterar i att vi knappt har något att ta på sig. Man vill gärna skriva en arg lapp och hänga upp, men det känns som att detta är en ilska man får banka ut på sig själv...
 
 
Trevlig Onsdag!
 
Lämna kommentar publicerat i Allmänt
Taggar: allmänt, bok, böcker, en svensk tiger, picknick, svensk tiger, tvätt, tvätttid, vin