Säg nej till cancer.

Godkväll.
 
Här ekar det. Oj, vad jag verkligen försöker att anstränga mig att hålla mig igång här. Det är lättare sagt än gjort men det ä snart nya tag på det mesta. Och det lovar jag att jag inte säger för att det är ett nytt år, haha. Men man får ha mål och upplägg i livet, så jag ska  lägga upp något...något sm man kan sträva efter. Inte ett löfte, bara något att sträva efter.
 
Hoppas ni hade en fin nyår. Min va oplanerad men den blev bra till sist. Jag hitta en klänning på asos. Den hade kostat 1600 och jag köpte den på rea för 185 riksdaler, haha. Kan ni tänka er vilket kap jag gjorde?! Och den satt fint på mig med. Den kommer hänga bland klänningar jag ej kommer använda igen (på ett tag) men den va värd varenda krona!
 
Det har också gått ett år sen jag ändra mitt schema på jobb. Ja, då menar jag tiden. Idag  jobbar jag  från 07-15.30 istället för 12:00-23:00. Jag har ett annat liv och det mår jag väldigt bra av. Allt känns verkligen toppen, förutom dagarna då jag egentligen bara vill sova.
 
Jag firar snart 9 år med min pojkvän. Ja, blod, svett och tårar har det minsann varit men jag skulle nog inte vilja genomgå något annat heller. Jag gillar att förändra och att förändra är en stor utmaning. Tur man älskar utmaningar och det är tur han älskar mig. ;)
 
Jag är ljusare i topparna och har mer läppstift än vad jag haft förut. Jag måste till och med rensa i badrummskåpet.. så ja, det är väl egentligen lite hemskt. Jag vet doc me dmig själv att jag har ingen färg som är sig lik. Jag älskar att sitta och dricka ett glas vin och smeta på läppstift. Känns som jag inte kommer minska på det nu när det nya året är här.
 
Nu vet ni lite vad som är och sker i mitt liv. Varken viktigt eller onödigt.
 
Nu ska jag ta en kopp te, mysa ner mig i soffan och fortsätta titta på Säg Nej Till Cancer, på tv4. Jag blir väldigt rörd. Har tårar i ögonen för varje historia. När jag fick veta att jag hade en tumör på min ena äggstock som hade växt, men som vär godartad var jag ändå rädd. Sen kände jag mig tramsig. För folk vifta bort det och börja prata om något annat. Hemskt när jag tänker på det...Rädslan blev inte bemött och är väl fortfarande inte bemött för jag gräver ner mig i något annat. 2016 kommer säkert bjuda på mycket fint och jag längtar till allt... Jag kommer dock ha en gnutta oro. Om den är extra stark idag? Kanske. Jag är dock väldigt tacksam över att tumören va godartad och inte elakartad.
 
STÖD CANCERFONDEN !!
 
 
 
 
Lämna kommentar publicerat i Allmänt
Taggar: 2016, allmänt, jobb, livet, läppstift, nyår, pojkvän, säg nej till cancer, årsdag