my heart is refusing me

tjingeling! det har varit lite upphåll här. aldrig varit utan bloggen sålänge. känns konstigt. helgen har passerat och nu väntar jag på en ny helg som kommer, då jag återigen är fri. jag är fri fyra helger på rad och det är mer än skönt ska jag tala om. vilken lyx! på måndag börjar jag med ett nytt schema med och det känns lika bra det.

christoffer fyllde år och vi hade ett litet kalas för han både lördag och söndag. i lördags kom två av mina vänner sen var det resten av christoffers vänner. tyvärr sluta kvällen med lite drama och det är aldrig roligt, det löste sig till sist, men en besvikelse finns där. det är synd att en av mina vänner vägrar umgås med en av christoffers vänner, samtidigt försvara jag min vän för det finns en bra anledning till det med. jag kommer aldrig på något sätt sätta mina vänner som nr två. jag har sorterat mina vänner nogrrant nu. jag har blivit ledsen och sårad nyss av en vän..som jag trodde var en vän, viktigt att påpeka! och jag ska inte göra om samma misstag! jag står gärna upp och säger ifrån om något är fel och denna kvällen gjorde jag det. dock får jag inte den responsen som jag vill ha, tvärtom...det var/är väldigt tyst. allt som krävs är ett förlåt till mig..eller framförallt min vän som i detta fall det handla om.

va aldrig rädd för att försvara om du vet att något är fel eller att någon har gjort någon illa, för det värsta du kan göra för ditt eget samvete eller för din vän är att stå tyst och titta på. du kanske är ensam med att säga ifrån, men du är också den starkaste.

bjuder på två bilder av min fina vän Sara och Simon (profilbild) som var med i lördags. Sara och Simon är faktiskt mina grannar med. Tänk att ha sina nära vänner som grannar. Inte illat pinkat va?