utbrott på en äpplekaka.

idag får man stanna hemma lite längre än vanligt innan jobb. pappa kommer hit och ska sätta upp vårt bord i köket. ska bli spännande och se hur det kommer att se ut. jag längtar! äntligen kan vi börja få äta i köket. eller ja...vi ska ha stolar med. buhu.. men det börja hända lite i alla fall. det tar tid med allt.

jag baka häromdagen. yes, jag lisette kepp baka en liten kaka. en äpplekaka. jag gjorde fel men den blev väldigt god. jag fick beröm från självaste kocken han själv: christoffer! han åt en bit tre dagar i rad. jag hoppas han är ärlig och att det inte enbart är för kärlek skull men jag börja misstänka det är det, för jag minns mitt utbrott på den stackars kakan. jag svor och grät en tår och när christoffer kom hem så slängde jag mig i soffan och sa "jag är skit dålig!". därefter sa christoffer att min kaka var god. han blev i alla fall inte magsjuk.

när jag gjorde kakan så använde jag en äpple-grej för att få ut kärnorna. jag blev helt impad. det blev skit roligt att göra det så jag önska nästan jag hade fler äpplen bara för att..fick den av mamma innan jag flytta! tackar!