Te-sörplarnas bröllop

och jag säger rubriken med värme.

Just nu pågår bröllopet mellan prins william och hans Kate! Eller pågår, det har varit, nu är det lite eftersnack och lite prat om tårtan och klänningen. Bröllopet var väldigt fint, dock kan jag inte låta bli att tänka på Kronprinsessan Victoria och prins Daniels bröllop. Jag fick tårar då och jag var inte långt ifrån att få tårar här heller. Jag vet inte om det var samma kryka som Diana blev begravd (?) jag tycklte det såg ut som det, men sen kan jag vara ute och cykla.

Jag är väl inte så mycket för att bry mig om hur mycket pengar det sägs gå till ett kungligt bröllop. Ett bröllop är ett bröllop. Dock så har Både William och Kate bestämt sig för att inte vilja ha några gåvor, utan istället att alla skänker deras gåvor till välgörenhet. Ett stort plus! Kate hade också en ljuvlig brudklänning. Ojoj så fin den var.  Förutom klänningen så finns det inte så mycket att kolla på när det kommer till kungligt bröllop. Alla har sina namn, sina kläder, sina medaljer och framförallt sina hattar! Men för dom kanske det inte spelar roll att allting går ihop, sålänge de får varandra. Kate, en av folket där också! Det tror jag gjort väldigt mycket i england. Jag vet att när prins charles och Diana gifte sig (har sett dokumentärer) så var det inte lika mycket folkets bröllop, utan det var för sig själv och kungligheter. På Williams och kates bröllop så var här både grannar, bujtiksägare från kates barndom osv osv. Ett bröllop för folket!

Prins William är nu hertig av Cambridge, earl av Strathearn och Baron Carrickfergus och hans Kate är nu Hennes Kungliga Höghet Hertiginnan av Cambridge! Eftersom kate inte är född i kungliga familjen så får hon inte namnet prinsessa.




 

 


#1 - - Dixi Wonderland:

svar: Åhh jag älskar kungliga bröllop :D

#2 - - Ida:

Hennes klänning var ju så fin :)